Mide Küçültme Ameliyatı Kimlere Yapılır?

Son günlerde popüler olan bu sorunun cevabı olarak obezite cerrahisi endikasyonları sayılabilir.

Bunlar:

Vücut kitle indeksinin ≥ 40 olması, yada ideal kilodan 45 kilo ve daha fazlasının olması.

Vücut kitle indeksinin ≥ 35 olması ve ek olarak obezitenin yol açtığı şeker hastalığı, yüksek tansiyon, uyku apnesi, karaciğer yağlanması, kireçlenme, kolesterol yüksekliği, sindirim sistemi problemleri ve kalp hastalıkları gibi diğer hastalıkların bulunması.

Zayıflama yöntemlerinin belirli bir müddet uygulanmasına rağmen sağlıklı bir şekilde kilo verilememiş olması.

Son yıllarda tüp mide ameliyatı olanlar ve sonuçlar göz önünde bulundurularak şeker hastalarında vücut kitle indeksi 30- 35 olalanlara da obezite cerrahisi önerilmeye başlanmıştır.

Bu kriterler hastaların obezite cerrahisinden fayda görme durumları, hastaların önceki ilaç masrafları gibi değişkenler göz önünde bulundurularak sigorta şirketlerince kabul edilen kriterlerdir.

Bunlarla birlikte Obezite cerrahisini SGK karşılıyor mu? sorusu gündeme geliyor. Obezite cerrahisi devlet hastanesi ve özel hastanelerde uygulandığı zaman SGK, vücut kitle indeksi ≥ 40 hastalarda ameliyat masraflarının bir kısımını karşılamaktadır.

Yabancı sigorta şirketleri bu ameliyatlara daha aşina oldukları için başlangıçta daha yüksek olan vücut kitle indeksi kriterlerinin zamanla daha aşağıya çekilmesine onay vermişlerdir. Elbette bu kriterler sadece rakamsal olarak sigorta masrafı hesaplamak için kullanılmamaktadır. Yurtdışında obezite cerrahisi devlet hastanesi de olsa, özel sağlık kuruluşları da olsa yeterli kalifikasyonu gösteremeyen sağlık kuruluşlarında uygulanmamaktadır. Bu mide küçültme ameliyatı riskleri ve diğer obezite cerrrahisi uygulamalarındaki riskleri azaltmaya yönelik bir yaklaşımdır. Obezite cerrahisi yapan doktorlar ve kuruluşlar gerekli tecrübe ve teknik alt yapıyı sağlayarak hasta güvenliği ön planda tutulmaktadır.

Görünen odur ki Ülkemizde de bu standartlar hem obezite cerrahisini SGK karşılaması adına hem de teknik donanım ve obezite cerrrahlarının tecrübesi konusunda dünya standartları seviyesine zamanla gelecektir.