Obezite Cerrahisi Sonrası Cinsel Yaşam

Kilo vermek için ne yapmalıyım? diye soran kişiler diyet ve egzersizde istenilen sonuçlar elde edilemezse obezite cerrahisine, özellikle de tüp mide ameliyatına yönelmektedir. Başvuran kişilerin yaklaşık yarısında cinsel hayatın fazla kilolar nedeniyle olumsuz yönde etkilendiği gözlenmiştir. Son yapılan çalışmalar, obezite cerrahisi sonrası kilo verenlerde cinsel hayatta, yaşam kalitesinde ve hormonal dengede olumlu değişiklikler olduğu vurgulanmaktadır. Bu değişiklikler obezite cerrahisi sonrası hamilelik sürecini de olumlu yönde etkileyerek, doğurganlığı artırmaktadır. Mide küçültme ameliyatı sonrası ideal kiloya ulaşan kişilerde hamilelik süreci daha konforlu ve bebek açısından daha az riskli geçmektedir. Hızlı kilo vermek bazı kişilerde yeterli beslenmeyi zorlaştırabilieceiği için, obezite cerrahisi sonrası beslenmenin diyetisyen kontrolünde olması gerekmektedir. Mide küçültme ameliyatı sonrası gebelik planlayan anne adaylarına önerimiz yaklaşık bir buçuk sene bekleyerek, vücudun besin depolarını bebeğe hazırlamaları ve doktor kontrolünde gebelik planlamalarıdır.

#mideküçültme #tüpmideameliyatı #obezitecerrahisisonrası #obezitecerrahisisonrasıhamilelik #zayıflamasonrasıcinselhayat #hızlıkiloverme